Jorge Alberto Mussuto Sr.

Jorge Alberto Mussuto Sr.
Somewhere in Massachusetts ®

Tuesday, May 4, 2010

Bird & Trout Knife

Bird & Trout Knife: "

I am the owner/operator/janitor/book keeper/sole employee of a used book store, and this Cold Steel Bird & Trout Knife has been my daily companion for the last year or so. I use it for opening packages, scraping labels, opening paint cans (with the ring part of the handle), pulling staples, cutting tape and paper -- every job that requires a cutting edge or small pry bar. It is always handy, and during working hours I wear it around my neck with the included necklace sheath. No digging in pockets, no blade-opening procedure, and no fumbling with the sheath; just a quick grab and it is in use.



troutknifewithsheath2sm.jpg

It is a tough tool; light, well designed and handy. It is unique in size and shape, holds an edge quite well, and is made from a decent steel -- AUS 6A stainless. The 2.25' blade is legal under most jurisdictions. This seems short but the skeletal design of the handle gives the practical effect of a longer blade. The hanging sheath holds the blade tightly, and if it does loosen with wear some judicious heating and bending restores the original tightness.

I've carried a lot of knives, but none have proved to be as handy as this little gem. It won't make me retire my Leatherman, but it complements it quite nicely. Best of all is that it is relatively inexpensive at less than $20 from Amazon.
-- Jim Handcock

Cold Steel Bird & Trout Knife

Price $17

Available from Amazon

Manufactured by Cold Steel

Google Editions e-book service launching this summer

Google Editions e-book service launching this summer: "

Think Google is content to simply make public domain books freely available for e-book readers? Not quite -- the company has just confirmed that its previously announced Google Editions e-book service will finally be launching in late June or July. That service will apparently let folks buy digital copies of books they find through Google's existing book search service, and let book retailers sell Google Editions on their own site and retain the 'bulk of the revenue.' Details are otherwise still pretty light, including any word of pricing or publishers involved, but Google has previously said that it planned to make between 400,000 and 600,000 books available with prices set by the publishers.

Google Editions e-book service launching this summer originally appeared on Engadget on Tue, 04 May 2010 13:43:00 EST. Please see our terms for use of feeds.

Permalink sourceThe Wall Street Journal Email this Comments"

Videos educativos sobre navegación e interacción seguras en Internet

Videos educativos sobre navegación e interacción seguras en Internet: "La Jefatura de Gabinete de Ministros, en su página Web, pone a disposición del público material audiovisual sobre navegación e interacción por Internet en forma segura.

Se trata de 8 videos explicativos sobre las situaciones de riesgo más usuales y recomendaciones sobre cómo actuar frente a ellas para prevenir y evitar daños.

Los títulos y la duración de los mismos se detallan a continuación:

• Redes Sociales (Duración 1:47)
• Del otro lado del Clic (Duración 1:55)
• ¿Nos conocemos? (Duración 2:13)
• Comprando en Internet (Duración 1:38)
• Conozca los Riesgos de la Tecnología (Duración 3:46)
• Firma Digital (Duración 3:01)
• Botnets (Duración: 1:38)
• Phishing (Duración: 1:42)


Fuente: JGM

Menos del 60% de los usuarios usa Internet Explorer

Menos del 60% de los usuarios usa Internet Explorer: "

A principio de abril les contamos cómo estaba el mercado de los navegadores web, tras un mes de la implementación de la famosa ballot screen. Otro mes ha transcurrido y las tendencias se mantienen.

Por un lado, tanto Firefox como Safari han subido en este mes sólamente un 0.07%, es decir que prácticamente se han mantenido igual; lo mismo sucede con Ópera, que a pesar de haber superado un nada despreciable número de 100 millones de usuarios perdió un 0.07% de cuota.

El mayor movimiento, mas en orden inverso, se sigue dando en los navegadores de Microsoft y de Google. Internet Explorer perdió en el mes un 0.7% de usuarios y ha quedado en un histórico 59,95%, mientras que Chrome aumentó un 0,6%, llegando a un 6,73%. El aumento de Chrome es notable, pues prácticamente ha aumentado un 10% en un mes. Por otro lado, IE se ubica por primera vez en muchísimos años (desde las épocas de Netscape, imagino) por debajo del 60%.

En cuanto al zorro, es destacable que su versión 3.6 es utilizada por el 15,33% de los usuarios, superando así al Internet Explorer 7.0, a unos puntos del increíblemente todavía utilizado IE6 y bastante lejos todavía del Internet Explorer 8. Más allá de las preferencias personales y a la calidad de los navegadores, como dijo Elías hace un tiempo, esta diversificación del mercado se traduce en más competencia y “eso siempre es bueno para el usuario final, es decir nosotros”.

Vía: ArsTechnica

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